DETEKTIVEN TOVÄ!!

Igår när jag var i Lillan hos Tove. Så ringde plötsligt morsan och sa:
- Vrf har du inte sagt att hon har ungar? (Mimmi)
Jag svarade då , förvirrande:
- Va? Det visste jag inte??
Och en massa snurrade runt i huvet, såg dom normala ut osvosv?
Hon berättade att hon bara sett en lite snabbt. Men att den såg normal ut.
SÅ SJUKT KUL!!
Och idag när jag och Tove kom hem till mig, så berättade morsan att hon hade sett den långt utanför boet ett tag. Och att den va SJUUKT söt.
Jag och Tove gick dit. Och bestämmde oss för att sitta där och kolla om något kom fram ur hålet (Mimmi gräver hål i marken, och ja, hon är ute). Så vi satte oss där med glass. Och efter en liten stund. Kommer en suuuuper söt liten kanin unge ut en bit. Men när den såg oss stack den ner. AAAAWW.
Och en stund efter de, så såg vi en UTANFÖR buren. (i skogen dåra), vi lixom bah "VA?". Så jag stack dit och kollade. Men inget där. Sen skulle jag äta. Så Tove satt kvar och kollade.
När jag kom tillbaka, så sa hon "Grattis, ni har en vit kanin också". Jag och Toffla, blev sjuukt förvånade. Iaf jag. Hon hade sett en utanför boet. Och efter ett tag hade tydligen en till kommit dit!(?)
(vi tror alltså att det är 3st kaniner)
Hon lyckades få bild på den ena.
Sedan stack hon dit. Hon såg lite halvt vart dom hade tagit vägen.
Och de var under bråte bredvid kanin huset. Så då var det dax att kolla. Och ja. Två stycken små söta var där under. Så i kanske 1h så höll vi på där.
Tillslut när mamma kom ut. Så fick vi bort allt bråte. Och fick fast dom !
TUR !!
NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWW !!!
Vi fixade så att dom inte kan komma ut ur buren. Och släppte tillbaka dom. Eftersom att dom är unga än. Och behöver mamma.
Jag vet inte alls när dom är födda. Eller så.
Men jag tror att den vita är en tjej, och den andra är en kille (SJUUKT lik Lillebror iaf), men det är ju svårt att se ännu.
Så, jag har alltså kaninungar hemma !!
Jag vet ju att hon fött, men INTE att dom levde :O
Hoppas bara man får fast dom igen sedan när dom är gamla nog.. [:

Kommentarer
Postat av: felicia

Naww så söta :]

2011-04-28 @ 17:18:01
Postat av: vanjaa

Nawie!! Guuh så sööta!

2011-04-29 @ 19:41:01
URL: http://vanjaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0