TISDAG - lite blandat

Skol dagen har gått snabbt. Snart helg. FETT chill kan jag lova.
Efter skolan så va jag med "muppN" och vi gjorde inte så mke alls.

lite bilder från igår.
(hade ett gammalt objektiv, drf dålig kvalla)







Tänkte visa mitt lilla kanin hus, i lite bättre bilder :)
(skiver bild texterna till bilderna under bilden)

Utanför. Detta lilla, & gamla, hus har förut varit ett "ank" hus. Det har stått här så länge som huset stått på tomten, vad jag vet. Jag  och Venla målade om det sommaren 2009. Den står i våran hundgård. Som då är rätt stor, haha :)


Här är kaninernas "ute bur". Dom kan gå in och ut när dom vill. Förut hade vi allt detta till min första kanin, Sessan. Men när vi skaffade hanar, och hade Mimmi kvar, så kapade vi av. Och de lilla hönsnätet man ser, satte vi dit ett tag innan Nöten dog. Jag ville inte att han skulle få så mycket att springa på när han va så tam (blir svårare att ta fast när dom får så himla stort). Men nu dock, så är det bara Mimmi som får gå ut, för att jag är rädd att Lillebror ska smita eller bli ihjälbiten.. (Mimmis är de lilla över de höga stängslet.)



När man öppnar dörren till huset, ser det ut såhär. På höger sida har jag maten (i den röda) alla selar, transport bur osv. På väster sida, står en vit byro (man ser den lite på sista bilden). Där uppe har jag hö och halm + lite spån och lite andra små grejer.



Och då till själva burarna. Två stycken små "rum" där Lillebror och Mimmi bor i varsitt. Det är jag och min morsa som har byggt allt det här inne i huset. Förut va det mke mindre utrymme där inne.
Mimmi "bor på" hö. Pgr av att jag inte har haft spån när jag rensade sist. Och nu när jag har de, så orkar jag bara inte byta. Hon är ändå mest ute :)
Lillebror bor på spån och har tillgång till hö och halm.

Jag tycker verkligen om att ha så här. Mke större plats för kaninerna att skutta på, och dom  lever längre (enligt Sessans uppfödare). Det är bra på alla sett, FÖRUTOM att de är sjukt drygt att rensa.., bruukar rensa lite då och då. Mina kaniner har alltid bott så här, och jag hoppas de förtsätter :) (om inte bättre).
Det är som mitt lilla mini stall kan man säga ;D haha

Detta kanske inte va så rolig fakta att veta om.. Men jag hade bara lusten att visa er ;D



Alla bilder är tagna av mig och min kamera Canon EOS 450 + Orinal objektiv, & extra blixt.


Ha en super kväll. Och glöm inte att kommentera!
/ J

Kommentarer
Postat av: Angelique

Lillebror är sjukt söt! :D<3

2010-12-09 @ 00:10:07
URL: http://supeeerkeeex.blogg.se/
Postat av: sofie

superfint min lilla kille har det :) Alltid jättekul att se att kaninerna har det bra!

2010-12-09 @ 11:16:50
URL: http://sofieerikssons.blogg.se/
Postat av: Maja

Jävar, vilken bildbomb!:D<3 Det gillas julia!<3

2010-12-11 @ 11:26:06
URL: http://muppissar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0