Dalarna <3

borta bra, men hemma bäst !

Nu ska ni få höra om våran dryga resa till Dalaran, haha.

Dag 1: Jag fick gå upp klockan halv 6.. PÅ EN LÖRDAG :O! OMG, säger jag bara. Ja iaf. När jag hade kommit mig upp ur sängen, så gjorde vi oss klara för av avgång. Jag var inte specielt trött så det gick rätt fort att göra allt man skulle.
Vi stannade och fikade på vägen, och gissa om man var hungrig?! Asså, ingen frukost, INGENTING, hade man fått innan man åkte o.O. Mer minns jag inte :O. Vi stannde väl och åt lunch någonstans också.. tror jag?! :O

Ja iaf så var vi framme vif 5 tiden. Fan vad man var trött på att åka bil, haha. Vi fick en stuga som hette "Smedjan", ganska gulllig liten stuga, om jag får säga det själv ;]

så här såg Smejad ut :


Ganska gullig va?! :]]

När vi hade packat in allt vi hade med oss, så kollade vi oss runt lite granna :)
Det var himla mysikgt där. Jag själv längtade hem :] :(.  Jag vet EGOO jag är ;) hahaha.

Vi år middag efter ett tag. Köttbullar och makarooneer :) JIHHA!! haha :]
Efter middagen gjorde vi inte så mkt mera. Vi spelade minigolf senare på kvällen. Haha fett kul ;) Vi gick och la oss ganska tidigt, efter som attt vi skulle upp tidigt föt att fara till Lexands sommar land :)

Lite bilder från första kvällen :) :

Älskade Pappa ;]
Haha, gulligt ;]
Maja vill ju också vara med :) <3
Älskade, sötaste Kusiin :)

Dag 2: Vaknade vid 8. Klädde mig osv ;) haha. Sedan bar det av till Lexands Sommarland :)
Det var ändå ganska kul där. Men det dårliga var att det var mulet och kallat -.-. Så det gick inte att bada. Men vi badade endåå, haha, gaaanska kallt vare , burr. Jag fick inte ta med mig kameran dit.. -.- så inga bilder med Systemen. Men det kommer bilder därifrån  från pappas kamera :P.
Vi var där i..hm ja 4timmar?! Vi åkte karruseller, badade och hade det bara trevligt :)

När vi kom hem senare på kvällen, duschade vi och gick på campingens resturang xD hahaha, jaja det var iaf god mat :]
Mer gjorde vi inte den dagen :P.. !! Joo.. innan sommar landet for vi och köpte oss varsinn dala häst :D Man kan ju inte komma från Dalarna utan än dala häst o.O. ??!

Dag 3: Om ni vill veta så vaknade vi typ samma tid. haha ;)Packade bilen, städade ur stugan osv.
Nu vare avfärd till Sundsvall. Men först vare att gå på Lexands centrum, eller vare hette. Fan det tog 2minuter.. asså det fans typ 20 frisörer och 6st anndra affärer o.O. Värdens minsta centrum.. haha!!!.
Och efter det fortsatte vi till Sundsvall :) Det tog ett tag att köra, men efter ett tag kom vi fram till den campingen också :D.
Vi fick stugan, "Vitsippan". En gullig liten stuga, med två rum.! Och där packade vi bara in det vi behövde nästa dag.
På kvällen kom några främmande personer förbi :O Vet inte vilka det var men pappa värkade känna dom. Dom var hos oss hela kvällen. Och dom hade en skiit söt liten unge med sig :D Minns inte vad han hette men han var super söt.

Våran stuga :)

Vist var han sööt? :]
Hade tråkigt och tog kort på älsklings kussen ;] :D

Dag 4: JA ÄNTLIGEN!!! Nu var det inte länge kvar till att vi skulle hem :D Vi städade stugan och packade bilen.
När vi var klara med allt, så bar det av till IKEA, och Hööks för min del ;) Det tog kanske bara en 10-15 minuter att åka :).

När vi kom dit vara bara att hitta en parkering xD.. haha inte lätt. Men tillslut så.
Jag följde med dom in. Och efter att vi hade gått hela övervåningen så orkade jag inget mera. Då gick jag till Hööks :)
Jag kan erskänna att jag hade lite problem att hitta dit :] men med hjälp av gratis sms och Kim, så hittade jag dit tillsut ;)
Jag köpte inte så mkt där men.. jag fick iaf med mig ett par ridhanskar, sockor och bannband :)

Efter det, åt vi lunch och hade det trevligt :) Sedan for jag och pappa på hööks :O!! I know, pappa?! ja iaf, så köpte han ett par bruna rutiga ridbyxor till mig för 700kr :] :o Jag vet jag är bortskämmd ;D haha.
Och sen ska ni veta att mamma blev av med pengar ;) haha. Jag köpte två huvtröjjor på Carlings (rea). Tre linnen och en bh på H&M. Ett bar skor på.. nå sko affär ;) (rea) och knall rosa sko snöören till, haha :)!
Så ni ska veta att det inte blev billigt för mamam ;)! När hon måste betala åt både mig och Toffla, haha. ;]
Och sedan så gick vi på Jamjam, och där petalade jag faktskt själv *stoolt*. ;)!

Ja.. sedan var det väl bara att dra sig hemåt?! Och vi skulle INTE åta ngt på vägen. Men efter ett par timmar kom pappa på att, "Ja, vi kan ju äta på Burger King. Det är väl coolt ;)". Asså söt pappa :]
Så då åt vi där.
Sedan vare RAKA vägen hem ;) ÄNTLIGEN::!!!

Vi kom hem vid 9 tiden :) Fan vad sköönt.

Nu ska jag bju på lite bilder på Maja, som lekte Cooling innan vi for från stygan i Sundsvall. ;D

Cooling :)
sötaste lilla syrran ;]
Yhheeeaaa, <333

Det var allt från den resan :) Jag hoppas att det gick att läsa. Och att ni årkade :o  :] hihii!
Och glömm inte nu att kommentera.!
Harre bäst, Puss <33


Kommentarer
Postat av: Apelsin

hihi ;) Cool Maja din kusiner e lik dej å Toffla :P

2009-07-22 @ 15:11:24
Postat av: diiiiiiiiiiiiiiiiin

<3

2009-07-23 @ 20:50:10
URL: http://koiistinen.blogg.se/
Postat av: diiiiiiiiiiiiiiiiin

<3

2009-07-23 @ 20:50:33
URL: http://koiistinen.blogg.se/
Postat av: Nic

Sv: Tyvärr ska jag inte det, då jag ska fara till Hööks i Sundsvall. Men ta en massa fina bilder du och lägg ut så jag får se. Då har jag ju nääästan varit där.. heheh. ;D

2009-07-23 @ 22:16:42
URL: http://nicolinastenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0